دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

چه مدت پیاده روی باعث کاهش وزن می شود؟

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۴ ب.ظ

پیاده روی سریع


پیاده روی نه تنها یکی از موثرترین روش های جلوگیری از اضافه وزن محسوب می شود بلکه می تواند روشی کم هزینه و آسان برای کاهش وزن باشد. این روش در بین راهکار های کاهش وزن جزو روشهای آسان، تاثیرگذار و ارزان است. اما پیاده روی برای اثر گذار بودن باید چه مدت و با شرایطی انجام شود؟


بر اساس تحقیقات، این پیاده روی سریع است که می تواند باعث کاهش وزن و یا مانع از افزایش وزن باشد نه پیاده روی آرام. تحقیقات انجام شده در بین سال های 1999 تا 2012 در انگلستان نشان داده است که یک پیاده روی ساده و سریع به مدت 30 دقیقه در پنج روز هفته به همان میزان کاهش وزن را به دنبال دارد که یک فعالیت 30 دقیقه ای در یک باشگاه زیبایی اندام انجام شود. این تحقیق همچنان نشان داده افرادی که با سرعت بیشتری راه می روند، در مقایسه با افرادی که دیگر روش های لاغری را دنبال می کنند کاهش وزن بیشتری دارند. رابطه قوی بین پیاده روی سریع و تعادل وزن بدن در بین خانم ها در سنین مختلف و نیز افراد بالاتر از 50 سال با وضوح بیشتری قابل مشاهده است.


این که چه مدت باید بر پیاده روی سریع مداومت داشته باشیم تا تاثیرگذاری آن حداکثر شود نیز نکته مهمی است. پیاده روی سریع جزو فعالیت های حدوسط فیزیکی محسوب می شود که نه فشار زیادی بر قلب و عضلات وارد می کند و نه از تاثیرگذاری نا محسوس فعالیت های بدنی ساده را به دنبال دارد. تحقیقات امروزه حداق 150 دقیقه پیاده روی سریع در طول هفته یعنی 30 دقیقه روزانه در پنج روز هفته را پیشنهاد می کنند. تاثیر مثبت این میزان فعالیت بدنی در سیستم گردش خون و ضربان قلب و نیز کاهش رسک سکته قلبی را به دنبال دارد. از سوی دیگر چون پیاده روی سریع یک ورزش حد وسط هوازی محسوب می شود باعث بهبود شرایط تنفسی و شش ها شده و اثر مستقیم در بهبود وضعیت خواب و نیز سیستم دفع بدن دارد.


مطالب مرتبط:

قواعد اساسی از بین بردن چربی شکم


نظرات  (۱)

۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۰ حمیدرضا وجدانی
سلام
نوشته شما بسیار مفید هست
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی