دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

سوراخ کردن گوش و مراقبت های آن

شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ق.ظ

Ear piercing


دیر با زود دخترتان از شما گوشواره تقاضا خواهد کرد. اگر شما سال های قبل گوشتان را سوراخ کرده اید و یا این که اصلا این کار را انجام نداده اید، این پست ممکن است مفید باشد.


نکته اول که باید به آن توجه شود این است که در چه سنی به این کار اقدام کنیم. این مسئله البته بستگی به تصمیم خانواده و نیز آمادگی فرزندتان دارد. در برخی فرهنگ ها رسم است که گوش فرزندان دختر را در بدو تولد سوراخ می کنند شبیه آنچه بیشتر در کشور های آمریکای لاتین و آفریقایی دیده می شود. در کشور های کانادا و آمریکا ممکن است سنین 9 تا 10 سال رایج باشد. اما بهترین زمان برای انجام این کار ممکن است زمانی باشد که دختر شما به سنی رسیده که می تواند مسئله را بپذیرد و در مراقبت های بعد از آن همکاری کند.


نکته دوم استفاده از یک جفت گوشواره مناسب و با کیفیت برای اولین بار است. اولین جفت گوشواره بهتر است طلای زرد 14 تا 18 عیار و یا پلاتینوم بوده و فاقد نیکل باشد. از سوی دیگر باید از نحوه باز و بسته کردن ساده برخوردار باشد که فرزند شما بتواند به راحتی برای مراقبت های بهداشتی آن را باز کرده و پس از ضدعفونی، مجددا آن را استفاده نماید. اولین گوشواره حداقل باید 4 تا 6 هفته مورد استفاده قرار داده شود تا سوراخ گوش به طور کامل شکل بگیرد.

و نکته دیگر و مهمتر از همه، مراجعه به مراکز قابل اطمینان است که از تجربه کافی در این کار برخوردارند و اصول بهداشتی و فنی لازم را به نحو مناسبی دنبال می کنند.


مطالب مرتبط:

چگونه از سلامت پوست خود مراقبت کنیم؟

برای داشتن عمر طولانی چه کار کنیم؟

کاربرد وسایل آشپزخانه در آرایش

آیا قرص های لاغری گارسینیا کامبوجیا واقعاً بدون عوارض هستند؟



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی