دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

نکات مهم در استفاده از تردمیل

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ

تردمیل


شیب ملایمی را برای دویدن انتخاب کنیم

شیب تردمیل را نباید بیشتر از 7 درصد انتخاب نمود چرا که ممکن است شیب زیاد در هنگام دویدن منجر به صدمه به تاندون و ساق پا شود.

 

دسته تردمیل را نگیریم

برخی افراد تصور می کنند که در کل زمان دویدن و یا حتی راه رفتن روی تردمیل می بایست دسته های آن را بگیرند. اما دسته ها فقط برای زمان بالارفتن روی تردمیل و همینطور برای حفظ تعادل در مواقع لزوم است. در واقع زمان دویدن روی تردمیل، می بایست زاویه دست ها از آرنج به صورت 90 درجه باشد دقیقا شبیه حالتی که در حال دویدن در فضای آزاد صورت می گیرد.

 

ابتدا می بایست بدنمان را گرم کنیم

بهتر است برای 5 تا 10 دقیقه ابتدا آرام بدویم و یا راه برویم که اینکار موجب گرم شدن بدن و آمادگی برای یک تمرین مفید می گردد. با گذر زمان می توان بر سرعت حرکت افزود.

 

به مرور از سرعتمان بکاهیم

نباید یکباره از تردمیل پیاده شد بلکه بهتر است قبل از اتمام دویدن چند دقیقه با سرعت پایین دویده و یا راه رفت تا بدن به مرور خنک شود. در واقع باید اجازه داد قبل از این که از ورزش دست بکشیم ضربان قلب به 100 عدد در دقیقه کاهش پیدا کند.

 

به موسیقی گوش دهیم

در حالی که گوش دادن به موسیقی زمان دویدن و یا پیاده روی در طبیعت ممکن است از نظر ایمنی کار خوبی نباشد، اما زمانی که روی تردمیل تمرین می کنیم می تواند راه خوبی برای افزایش نشاط و تداوم در تمرین و ورزش محسوب شود. می توان فایل های موسیقی مورد دلخواه را به صورت لیستی در گوشی و یا mp3 خود تهیه نمود. با اینکار حتی می توان کل تمرین را با تعداد مورد نظر موسیقی زمان بندی کرده و دیگر نیاز به کنترل و نگاه کردن به ساعت نباشد.

 

نوشیدن آب کافی را فراموش نکنیم

تحقیقات نشان داده در استفاده از تردمیل در مقایسه با ورزش کردن در محیط بیرون، افراد آب بیشتری را از دست می دهند . علت امر این است که مقاومت باد کمتری وجود دارد که موجب خنک کردن بدن شود. در واقع اگر مدت تمرین روی تردمیل کمتر از 20 دقیقه است، می توان پس از اتمام تمرین آب نوشید اما اگر بیش از 20 دقیقه از تردمیل استفاده می شود حتما باید بطری آب در کنار دستتان باشد.


مطالب مرتبط:

ویدئو:: چگونه چربی اضافه ران پا را آب کنیم

چه مدت پیاده روی باعث کاهش وزن می شود؟

قواعد اساسی از بین بردن چربی شکم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی