دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

چگونه با استرس مقابله کنیم؟

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ

stress


استرس عکس العمل طبیعی بدن انسان در مقابله با فشارها، ناراحتی ها و یا مخاطرات است. متاسفانه امروزه بروز استرس به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد و برخی از این عوامل خارج از کنترل ماست. استرس به خودی خود یک مشکل نیست اما اگر این مساله ادامه دار شود و دائما ما را آزار بدهد می تواند زمینه ایجاد دیگر مشکلات از قبیل افسردگی و استرس مزمن شود. در این مرحله است که باید نسبت به کنترل و کاهش آن اقدام جدی صورت گیرد. موارد زیر روش های ساده ای هستند که می توان جهت مقابله با استرس و یا تطبیق با شرایط استرس آمیز انجام داد و شرایط روحی خود را حفظ نمود.


 در شرایط استرس زا می بایست:

- به افرادی که حامی معنوی و روحی ما هستند از قبیل همسر، پدر و مادر، دوستان قابل اطمینان و یا گروه های اجتماعی نزدیک باشیم.


- عکس العمل بدن خود به استرس از قبیل عصبانیت، کم انرژی بودن و یا افسردگی را بشناسیم و در نتیجه به صورت خود آگاه با آن برحورد کنیم.


- به خودمان سخت نگیریم و یادآوری کنیم که آنچه در توان داشتیم انجام دادیم و از فکر کردن به مسائلی که در آن موفق نبودیم بپرهیزیم.


- کارها و وظایف روزانه را اولویت بندی کنیم و کارهایی که به ما فشار می آورد و در عین حال از اولویت بالائی برخوردار نیستند را فعلاً کنار بگذاریم و تمرکز خود را صرفاً برای کارهای اساسی صرف کنیم تا آن ها را به اتمام برسانیم.


- وقت کافی برای تنفس و استراحت در بین کارهای روزانه در نظر بگیریم تا بتوانیم در بین کارها کمی قدم بزنیم و نفس عمیق بکشیم و به خودمان آرامش بدهیم که باعث شود انرژی کافی برای انجام مسئولیت هایمان داشته باشیم.


- حداقل 30 دقیقه در روز را برای فعالیت بدنی مثل راه رفتن و یا دویدن آرام و دیگر فعالیت ها مثل یوگا و یا ورزش های رزمی برنامه ریزی کنیم.


مطالب مرتبط:

8 راه ساده در حفظ سلامت روان و کاهش افسردگی

پنج راهکار طبیعی برای داشتن خواب خوب و با کیفیت

افراد قدرتمند از نظر روحی، از چه کارهایی پرهیز می کنند؟



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی