دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

خواب کافی

بر اساس مطالعات پزشکی خواب کافی کمک می کند که انرژی لازم برای فعالیت بدنی و مغزی، بازسازی عضلات و تعادل هورمونها در طول روز تامین شود. در حالی که فعالیت بدنی و فیزیکی کمک می کند که خواب با کیفیت داشته باشیم و انرژی مان تجدید و متابولیسم بدن و روحیه و شادابی مان بهبود پیدا کند. 

اما سوال این است که اگر بر فرض در روز سی دقیقه وقت اضافه داشته باشید این وقت را به کدام اختصاص دهیم، خواب بیشتر و یا فعالیت فیزیکی بیشتر؟ اگرچه این سوال یک سوال فرضی است اما متخصصین همچون دکتر روزنبرگ برای آن پاسخی مشخص دارند و ما را در درک یک واقعیت مهم رهنمود خواهد کرد. به طور عمومی هر فرد می بایست به طور متوسط هفت تا هشت ساعت در شبانه روز بخوابد و حداقل سی دقیقه تا یک ساعت فعالیت فیزیکی کافی داشته باشد. اما پاسخ به سوال: با پرسیدن این سوال از فرد متخصص پاسخی جز ارجحیت خواب بیشتر دریافت نخواهد شد. اما اشتباه نکنیم، این ضروری است که بخشی از روز را به فعالیت فیزیکی و بدنی سپری کنیم اما در روزهایی که کم خوابی به ما غلبه می کند نباید احساس گناه کنیم که قادر به فعالیت فیزیکی کافی نبوده ایم و مجبور باشیم که از فعالیت بدنی در آن روز موقتا صرف نظر کنیم. بلکه این تصمیم بجایی است و ما می بایست خواب بیشتر را ترجیح دهیم.

نظرات  (۲)

۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۹:۲۲ حامد عبدالهی
جالب بود. مطلب خوبی بود
استفاده کردیم
۰۹ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۱ مکاترونیک خودرو
عالی بوووووود
متشکرممممم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی