دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

مقدمه ای بر آنچه درباره خرید باید بدانیم

جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۳۵ ب.ظ

خریدن یا خرید کردن

آخرین بار چه زمانی خرید کرده اید؟ پاسخ می تواند این باشد که یه ماه پیش، یک هفته پیش، دیروز و یا این که همین الان در حال خرید کردن هستید. این ایده شناخته شده ای است که برخی از ما صرفاً لذت می بریم از این که خودمان را به یک جفت کفش نو، یک شال زیبا و یا جعبه ای برای ابزار ها مهمان کنیم. به این می گویند "خرید کردن" و تفاوت جالبی با رفتار دیگری دارد که آن را "خریدن" نام می گذاریم.

تفاوت کوچک و حساس میان "خریدن" و "خرید کردن" این است که شما وقتی کالایی را می خرید که به آن نیاز داشته باشید، اما خرید کردن معمولاً نه برای برطرف کردن نیازی واقعی، بلکه بیشتر به دنبال این استدلال ها اتفاق می افتد که "تخفیف بزرگی رو آن گذاشته شده است" یا "تازه به بازار آمده" و یا این که "ممکن است مثل این را بعدها به این سادگی پیدا نکنم..."

نمی توان گفت که هر کدام از این رویکردها صحیح هستند یا اشتباه. اساساً مساله این نیست که بخواهیم دنبال درست و غلط رفتارهایمان در خریدن و خرید کردن بگردیم و این موضوع از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. مساله اصلی این است که به آنچه انجام می دهیم آگاه باشیم. در این صورت، هر تصمیمی که بگیریم، می تواند یک تصمیم درست باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی