دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

مدیریت فضای یخچال

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۳۰ ب.ظ

چیدمان داخل یخچال


وقت آن رسیده است که برای به حداکثر رساندن هر سانتی متر موجود در یخچال و به خصوص جلوگیری از اشغال بیهوده فضا دست به کار شوید. 


اصول اولیه: 

جای هر غذا کجای یخچال است؟

شیرینی ، پنیر، کره، ماست: بالا 

گوشت، سس، و غذاهای پخته: قفسه وسط 

گوشت، ماهی و غذاهای خام: پایین 

میوه ها و سبزیجات: در  کشوهای پایین 

 

در یخچال نگهداری کنیم یا فریزر؟

اگر شما تضمین می‌کنید که در ظرف 3-5 روز غذا را مصرف می‌کنید، آن را در یخچال نگه دارید وگرنه از روز اول آن را مستقیم به فریزر بفرستید. البته این برای سیب زمینی، کدو سبز و سبزیجات سرشار از آب (و برای تقریبا اکثر میوه‌ها) توصیه نمی‌شود. 

با باقیمانده غذاها چه کنیم؟

مرغ پخته را در سالاد مرغ استفاده کنید. اگر تکه‌های سوسیس یا گوشت دارید، به سس ماکارونی‌تان اضافه‌ کنید. اگر سبزیجات باقی‌مانده دارید آن‌ها را به خوراک‌ها و ماکارونی کلاسیک (که فقط برای استفاده از باقی‌مانده‌ها خلق شده) اضافه کنید. یا آن‌ها را به حالت ترشی و شور نگه دارید و در اولین فرصت به سالاد‌ها اضافه کنید و یا به عنوان چاشنی با غذا سرو کنید. 

اهمیت برچسب‌ها:

برای جلوگیری از پیدا کردن یافته‌های باستان‌شناسی در قفسه‌های یخچال بدون اینکه کوچک‌ترین تصوری از قدمت آن‌ها داشته باشید، بهشان برچسب بزنید. باید مشخص کنید که بسته‌ها حاوی چه چیز هستند و کی در یخچال یا فریزر قرارشان داده‌اید. 

بی رحم باشید:

اگر می‌خواهید به این خیال که مواد غذایی اضافه‌آمده روزی مصرف خواهد شد آن‌ها را در یخچال نگه دارید ما به شما می‌گوییم که بهترین کار باید همین امروز انجام شود و آن پرتابشان به سطل زباله است. با این کار یخچال را کمدی برای ذخیره قوطی‌های کوچک پر از باقیمانده‌‌های غذا نمی‌کنید.  

در این تئوری، اگر با دور انداختن مواد غذایی عذاب وجدان می‌گیرید، مرتکب دو اشتباه شده‌اید. چرا که شما می‌توانید در هنگام خرید مواد غذایی و پیش از‌ پخت و پز دقیق تر عمل کنید. بهتر و به اندازه خرید کنید و به اندازه غذا درست کنید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی