دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

نکات ضروری قبل از خرید آنلاین

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ

online shopping tips


در این روزها بخش اعظمی از ما خرید اینترنتی را ترجیح می دهیم. قیمت های رقابتی، درصد های تخفیف وسوسه انگیز و نیز راحتی دریافت کالا و عدم هدر رفت زمان برای رفت و برگشت و معطلی های خرید حضوری، همه و همه از نکات مثبت خرید آنلاین محسوب می شود. از سوی دیگر خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین می تواند مسائل خاص خود را در بر داشته باشد که مهمترین آن امنیت مالی و حفظ اطلاعات شخصی و حساب بانکی است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. در اینجا سعی می کنیم به موارد مهمی که قبل از خرید آنلاین باید به آنها دقت شود بپردازیم:


1- انتخاب فروشگاه قابل اطمینان

با مراجعه به سایت های معتبر و پر ترافیک تا حد زیادی مطمئن خواهیم بود که خرید اینترنتی ما هم مطمئن و بی خطر خواهد بود. فروش و حراج با قیمت های استثنایی نمی تواند تنها مشوق خوبی برای اقدام به خرید و اطمینان به شرکت مربوطه باشد، بلکه ممکن است در مواردی سایت های غیر معتبر با ارائه قیمت های بسیار پایین سعی در جلب نظر مشتری ها نموده اما تجربه خوبی را از خرید آنلاین برای ما به دنبال نداشته باشد. نکاتی از قبیل مراجعه به سایت، نحوه مدیریت و مشتری مداری و اطلاع رسانی محصولات شرکت مورد نظر و نیز سایت ها و وبلاگ های حامی آن می تواند برای ما نشانه ای از قابل اطمینان بودن باشند.


2- با دقت خرید اینترنتی کنیم

در هنگام خرید پرداخت آنلاین بسیار معمول است که فروشگاه و یا شرکت مورد نظر برخی از مشخصات معمول خریدار را جهت انجام پرداخت و دریافت پول به صورت اینترنتی مورد سوال قرار دهد. اما این اطلاعات باید محدود باشد به نام، آدرس و شماره تلفن ثابت و همراه. همچنین فرآیند پرداخت آنلاین نیز باید از طریق درگاه های معتبر بانکی انجام شوند و در غیر اینصورت باید با احتیاط بیشتری با موضوع برخورد کنیم.


3- تجهیز و به روز رسانی کامپیوتر و یا موبایل به آنتی ویروس ها

در زمانی که پرداخت آنلاین را انجام می دهیم کامپیوتر و یا گوشی موبایل باید با آخرین بروز رسانی ها مجهز باشد که یک انتقال پول مطمئن را در پی خواهد داشت.


4- کنترل حساب بانکی

حساب بانکی خود را همیشه باید قبل و بعد از خرید اینترنتی کنترل کنیم. بدین ترتیب ضمن این که از موجودی کافی در حساب بانکی مطمئن می شویم؛ قادر خواهیم بود با دقت رسید خرید اینترنتی را با میزان برداشت از حساب بانکی کنترل کرده و خرید اینترنتی خود را با اطمینان انجام دهیم.


مطالب مرتبط:

مقدمه ای بر آنچه درباره خرید باید بدانیم


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی