دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

7 ایده برای بازیافت حوله‌های قدیمی

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ

حوله کهنه


نمی دانید با حوله‌های قدیمی چه کنید و یا می‌خواهید آن‌ها را دور بیندازید؟ صبر کنید. ما به شما هفت راهکار برای استفاده مجدد از آن‌ها نشان می‌دهیم.


1. با حولۀ قدیمی‌تان یک جفت دمپایی حمام درست کنید

روی یک ورق مقوا شکل کف دمپایی را طراحی کنید و حوله را بر اساس آن ببرید. 

سپس تکه‌ای دیگر به شکل مستطیل ببرید و به عنوان رویه، از جلو به کف دمپایی بدوزیدش.

بسیار مقرون به صرفه و آسان است. حتی می‌توانید روی آن گلدوزی هم بکنید.


2. با آن کیسه‌های کوچک درست کنید

حوله قدیمی را از طول به نصف تا کنید و سپس دو طرف آن را بدوزید. پی از آن می‌توانید دور دهانه کیسه کش بدوزید و یا از بند و روبان و دیگر وسایل تزئینی استفاده کنید.

این کیسه‌های کوچک می‌تواند برای نگهداری لوازم جانبی حمام و یا لباس زیر و جوراب‌شلواری‌هایتان باشد.


3. از آن‌ها روانداز و پتو بسازید

شاید تعداد زیادی حوله‌های قدیمی به رنگ‌های مختلف داشته باشید. آن‌ها را در فرم دلخواه به یکدیگر بدوزید و به این روش یک پتو برای استفاده در ساحل، یا پارک و پیک‌نیک بعدی‌تان خواهید داشت. یا حتی می‌توانید از این وصله‌های به‌هم دوخته‌شده، برای پوشش کشو یا کمد لباس‌های ظریف و لطیفتان استفاده کنید و به این روش از نخ‌کش شدن و آسیب به این لباس‌ها جلوگیری کنید.


4. استراتژی‌های خانه

برش‌های کوچک از حوله‌های قدیمی بسیار به درد تمیزکردن خانه می‌خورد. به خصوص در آشپزخانه و حمام کاربرد زیادی دارد. می‌توانید از آنها دستمال بسازید و برای خشک کردن ظرفشویی و یا اجاق گاز استفاده کنید. یا برای نظافت زمین آن را به دور جارو یا طی بپیچید و با دوخت یک دکمه ثابت نگه دارید. یا آن‌ها را به قطع دلخواه درآورید، گلدوزی یا تزئین کنید و در میز غذاخوری به عنوان زیربشقابی ازشان استفاده کنید.


5. دستکش اسکراب بسازید

دو قطع مستطیل از حوله ببرید. آن را از سه طرف به هم بدوزید و یک قسمت را برای ورود دست آزاد بگذارید.این دستکش برای اسکراب کردن یک پوست لطیف، همین‌طور برای شست‌وشوی نوزادان و شست‌وشوی سریع بازو و سینه وقتی که زمان برای یک حمام کامل ندارید عالی است.


6. پیش‌بند درست کنید

به اندازۀ یک مربع حوله را برش بزنید. دو جیب از جنس همان حوله و یا حولۀ رنگ دیگری بر روی پیش‌بند بدوزید. این جیب‌ها برای نگهداری ابزار به کار می‌آیند و شکل زیبایی هم به کار می‌دهند. دو نوار هم از هر دو طرف برای بسته شدن در پشت کمر به پیش‌بندتان بدوزید. می‌توانید از نوار‌های توری هم برای تزئین دورتادور پیش‌بند استفاده کنید. یا دکمه‌های رنگی روی آن بدوزید.


7. با آن تشکچه و فرش بسازید

حوله‌های قدیمی گزینۀ بسیار خوبی برای قسمت اصلی و کف لانۀ حیوانات است. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای استفاده در مقابل حمام و یا وان استفاده کنید. 

می‌توانید یک فرش درست کنید. از حوله‌هایتان تعداد زیادی نوار باریک 15 سانتی‌متری ببرید. شما باید یک سطح شبکه‌ای ضد لغزش تهیه کنید. سپس هر نوار را از سوراخ‌های آن رد کرده و دو طرفش را بهم گره بزنید. همین‌طور ادامه دهید تا سطح شبکه پر شود. چیزی که به نام ترمز فرش در بازار موجود است برای این کار عالی است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی