دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

قدرت روحی


انسان های قدرتمند از نظر روحی عادت ها و رفتارهای سالم و صحیح را دنبال می کنند. آن ها قادر هستند به راحتی احساسات خود را کنترل کرده و رفتارشان را در شرایط مختلف تنظیم کنند که باعث می شود در برخورد با دیگران موفق و با اعتماد به نفس ظاهر شوند. اما مهمترین کارهایی که این افراد انجام نمی دهند چیست؟


1- قدرت خود را به دیگران تحویل نمی دهند

افرادی که از نظر روحی قدرتمند هستند اجازه نمی دهند که کنترل زندگی شان به دست دیگران بیافتد. آنها جملاتی همچون "رئیس من یا فلان فرد باعث شده امروز خیلی روز سختی داشته باشم" و یا جملات مشابه را به کار نمی برند. چرا که آن ها شرایط، احساسات و امور روزمره را در کنترل خود دارند.


2- وقت خود را صرف تاسف خوردن نمی کنند

آن ها هیچ گاه نمی نشینند و احساس پشمانی و ناراحتی از شرایطی که برایشان پیش آمده و یا رفتاری که دیگران با آن ها داشته اند را مرور و برای آن تاسف بخوردند و ناراحتی کنند. به جای آن، مسئولیت و نقش خود را در مسائل می شناسند و درک می کنند که زندگی همیشه به یک نحو و با سادگی و آرامش نخواهد بود.


3- از تغییر نمی هراسند

چنین افرادی با قدرت روحی بالا هرگز از تغییر دوری نمی کنند. به جای آن هر گونه تغییر مثبت را در زندگی پذیرا هستند. آنها درک می کنند که گاهی تغییر اجتناب ناپذیر است و به توانایی خودشان در تطبیق با تغییرات اعتماد دارند.


4- انرژی خود را برای چیزی که قابل تغییر نیست هدر نمی دهند

هیچگاه از یک فردی که از قدرت روحی بالایی برخوردار است نخواهید شنید که در مورد ترافیک و یا مثلا چمدان گم شده اش در پرواز اخیرش گله و شکایت کند. در عوض این افراد بر روی مواردی که در کنترل شان است تمرکز دارند و می دانند که گاهی در زندگی تنها چیزی که می توانند کنترل کنند رفتار و نگرششان به امور زندگی است.


5- نگران راضی نگه داشتن همه افراد نیستند

این افراد به خوبی می دانند که ضرورتی ندارد همواره همه افراد را راضی نگه دارند. آنها از گفتن نه و یا اظهار مخالفت با دیگران در مواقع لزوم نمی هراسند. اگر چه سعی دارند رفتار متعادل و نرمی داشته باشند اما می توانند ناراحتی افرادی را که نتوانسته اند راضی نگه دارند قبول کنند.


6- از ریسک حساب شده نمی هراسند

آنها هرگز به صورت غیر منطقی و بدون فکر ریسک نمی کنند. اما به صورت محاسبه شده از ریسک کردن در زندگی بهره می برند. آنها منافع و مضرات هر اقدامی را سبک و سنگین کرده و در صورت منطقی بودن آن با آگاهی ریسک را می پذیرند.


7- در گذشته خود غرق نمی شوند

افراد قدرتمند از نظر روحی هرگز به گذشته خود و به این که ای کاش می توانستند آن را تغییرش دهند فکر نمی کنند و گذشته را آن طور که بوده می پذیرند و از کرده ها و ناکرده ها درس می گیرند. مهم تر این که خاطرات و تجربه بد را برای خود مرور نکرده بلکه آن را نقطه شروعی برای حال و آینده بهتر در نظر می گیرند.


نظرات  (۱)

۲۷ آذر ۹۵ ، ۰۱:۴۲ عباس حیدری
اینم مهمه: 
تنبل نیستند!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی