دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

سه راه طبیعی از بین بردن جرم و لک لباس

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ

لکه بری لباس


عدم استفاده از مواد شیمیایی قوی برای از بین بردن جرم و لک لباس ها نه تنها کاری پسندیده از نظر زیست محیطی است، بلکه باعث جلوگیری از کم شدن عمر بافت پارچه می شود. عدم دسترسی به مواد شیمیایی در خانه ای که فرزند خردسال در آن حضور دارد، یک نکته مثبت دیگر تلقی می شود. اما چه مواد طبیعی را می توان برای از بین بردن لک و جرم روی لباس ها به کاربرد؟


1- سرکه سفید تقطیر شده

این ماده طبیعی که به راحتی از فروشگاه ها قابل خریداری است یک معجزه گر ارزان و بی خطر محسوب می شود. در عین حال و در مقایسه با موارد سفیدکننده شیمیایی مقرون به صرفه است و روی بافت لباس نیز تاثیر منفی و تخریب کننده نمی گذارد. علاوه بر این سرکه سفید مقطر در از بین بردن زردی روی لباس ناشی از عرق زیر بغل و دیگر آثار زردی و لک روی لباس ها تاثیرگذاری بالایی دارد. صرفا یک فنجان سرکه سفید را می توان در آب کشی مرحله آخر لباس ها استفاده نمود و باعث نرمی و خوشبویی بافت پارچه ها شد.


2- پودر شیرینی پزی (بیکینگ پودر)

این ماده نیز برای بافت لباس ها بی ضرر و نیز ارزان قیمت است. به عنوان یک ماده طبیعی در از بین بردن بوی بد لباس موثر بوده و می تواند اثر پاک کنندگی بالایی بخصوص در هنگام زیاد بودن بار ماشین لباسشویی داشته باشد.


3- هیدروژن پروکساید

اگر در داروخانه منزلتان قرص های هیدروژن پروکساید دارید که در حال حاضر استفاده ای از آن نمی کنید و یا اینکه نگران اتمام تاریخ مصرف آن هستید، می توانید از آن در بهبود فرایند لباس شویی استفاده کنید. چرا که این ماده بسیار از سفید کننده های شیمیایی برای محیط زیست کم خطر تر است و در عین حال نقش موثری در سفید کنندگی و برطرف شدن زردی و لک لباس ها دارد.

مطالب مرتبط:

نکات اساسی در خرید لوازم شستشو و نظافت

هفت ایده برای بازیافت حوله‌های قدیمی

نظرات  (۱)

مثل باید به جناب رییس بگم بیان مطالعه بفرمان..
من رفتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی