دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

هدیه بخریم و یا کارت هدیه بدهیم؟

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ق.ظ

کارت هدیه


در برخی از مناسبت ها یکی از آسان ترین راه های هدیه دادن به عزیزان و دوستان ، خرید کارت هدیه است. اما این کار مزایا و معایبی دارد که بهتر است قبل از خرید به آن ها هم توجه کنیم. در واقع این مزایا و معایب مستقیماً بستگی به فردی دارد که هدیه را به او می دهیم و این که فرد چگونه از آن استفاده خواهد کرد.


کارت های هدیه این روز ها بیشتر برای کسانی که هدیه می دهند جذاب تر است تا کسانی که هدیه می گیرند. خرید یک کارت هدیه کار راحتی است و دردسر خرید و فکر کردن به این که چه چیزی خریداری شود را ندارد. البته گاهی این تصور را هم ایجاد می کند که هدیه دهنده کمی تنبل بوده و به جای پیدا کردن یک هدیه مناسب خودش را راحت کرده است. 


برخی از کارت های هدیه ممکن است تاریخ انقضاء داشته باشند و خریدار را مجبور به استفاده غیر ضروری از آن نماید. در مطالعه ای نشان داده شده است که 35 درصد مصاحبه شوندگان ابزار کرده اند که از کارت هدیه به دلیل نداشتن وقت کافی اصلا استفاده نکرده اند. 32 درصد مصاحبه شوندگان هم گفته اند که آنها یا کارت هدیه را گم کرده اند و یا اینکه فراموش کرده اند که آنرا استفاده کنند.(البته در ایران که کارت هدیه به منزله پول نقد است و با آن حتی از سوپرمارکت هم می توان خرید کرد، این مساله کمتر اهمیت دارد) اما در هر صورت این تحقیق ثابت نکرده است که خرید کارت هدیه ایده نامناسبی است.


اگر تصور کنیم در سال چندین نفر هدیه ای را دریافت می کنند که اصلا لازم ندارند و یا با سلیقه آنها متناسب نبوده است به ایده کارت هدیه خوشبین تر خواهیم شد. سالانه مبالغ زیادی پول صرف خرید هدیه هایی می شود که گیرنده گان آن استفاده ای از آن نمی کنند. در واقع یک حسن بزرگ کارت هدیه این است که فرد آنچه دوست دارد و یا واقعا لازم دارد با میل خود خریداری می کند. ولی اگر شما بتوانید با صرف وقت و دقت کافی و توجه به علایق و سلیقه های مخاطب با هدیه ای شگفت انگیز یک سورپرایز درست کنید چه؟ به نظر می رسد که این یک معمای بدون جواب قطعی است. پس تصمیم با شماست. 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی