دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

گارسینیا کامبوجیا


مدتی است که قرص های لاغری گارسینیا کامبوجیا توسط برخی شبکه های ماهواره ای به شدت تبلیغ می شود و مطابق روال معمول تبلیغ این گونه کالاها، به طور بسیار صریح و شفاف بر این نکته تاکید می شود که مصرف این دارو بدون هر گونه عوارض جانبی بوده و با سرعت خارق العاده ای اثر می کند و تاثیر آن نیز قطعاً بدون بازگشت است. اما آیا واقعاً همینگونه است؟


اولین مساله این که گارسینیا کامبوجیا یک نوع میوه استوایی است. این نکته خیلی جالبی برای تبلیغات است چون اکثر افراد نسبت به مصرف مواد گیاهی احساس بهتری دارند تا استفاده از ترکیبات شیمیایی. اگر شما عنوان کنید که ریشه دارویی گیاهی است، بهتر می توانید به مخاطب بقبولانید که مصرف آن بی ضرر خواهد بود. اما آنچه که در تبلیغات این قبیل قرص های لاغری ابداً به آن پرداخته نمی شود، آزمایش های علمی انجام شده بر روی دارو و نتایج آن است. جالب است بدانید که نتیجه تحقیقات بر روی این دارو تنها این بوده است که مصرف آن با شرایط رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی، فقط به اندازه 800 گرم در طی چندین هفته موثر بوده است و همین میزان را هم نمی توانند به طور قطعی اعلام کنند که اثر مصرف دارو بوده است. این میزان اثر گذاری را بگذارید در کنار عوارض کبدی و دیگر آسیب هایی که مصرف این دارو می تواند به همراه داشته باشد و بیاندیشید به این که اگر فقط با مصرف یک قرص و بدون نیاز به فعالیت فیزیکی و یا رعایت هرگونه رژیم غذایی (آن طوری که فروشندگان ادعا می کنند) امکان کاهش 10 کیلوگرم اضافه وزن وجود داشت، واقعاً چرا این تعداد افراد دارای اضافه وزن هنوز وجود دارند؟  

به نظر می رسد که پاسخ به این سوال خیلی واضح است. همه دنبال یک راه آسان هستند و چه چیزی بهتر از این برای کسانی که به دنبال سوء استفاده از نیازهای واقعی مردم با ارائه محصولات غیر واقعی هستند؟


برای آگاهی بیشتر نسبت به این موضوع می توانید اینجا را ببینید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی