دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

غذای فریز شده


نگهداری و مصرف مواد غذایی منجمد یکی از راهکارهای اساسی در مدیریت زمان در زندگی های امروزی است. در زمانی که وقت کافی برای خرید مواد غذایی تازه و نیز پختن روزانه آن به سختی پیدا می شود نگهداری و مصرف مواد منجمد راه حلی نسبتا مناسب به نظر می رسد. باید به این سوال که تا چه مدت می توان مواد غذایی را به صورت منجمد نگهداری کرده و مصرف نمود، پاسخ داد، چرا که گذر زمان طولانی باعث می شود از کیفیت مواد غذایی منجمد کاسته شود. 

مواد غذایی منجمد اگرچه تا مدت طولانی قابل مصرف هستند اما نکته در این است که کیفیت آنها در طول زمان کاهش پیدا می کند. این روند نزولی کیفیت مواد غذایی برای هر نوع ماده خوراکی متفاوت است. جدول زیر مدت زمانی که می توان مواد غذایی مختلف را در فریزی به صورت منجمد نگهداری کرد و مورد مصرف قرار داد بدون اینکه کیفیت آنها تغییری بکند ارائه شده است. این اطلاعات از موسسه ملی نگهداری مواد غذایی آمریکا (USDA, National Center for Food Preservation) اقباس شده است.



مواد غذایی

مدت مجاز نگهداری در فریزر


گوشت مرغ (درسته)

1 سال

گوشت مرغ (خرد شده)

9 ماه

ماهی

3 تا 8 ماه

گوشت چرخ کرده

3 تا 4 ماه

سوسیس

1 تا 2 ماه

استیک

6 تا 12 ماه

کره

6 تا 9 ماه

تخم مرغ

12 ماه

بستنی

2 تا 4 ماه

پنیر قالبی

6 ماه

پنیر خرد شده

2 تا 3 ماه

نان

2 تا 3 ماه

شیر

3 ماه



نظرات  (۱)

۲۳ آذر ۹۵ ، ۰۱:۴۹ عباس حیدری
سلام دوست عزیز 
اگه دوس داشتین برا مطالب منم نظر بدین!
پاسخ:
ممنون از دعوت شما.
حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی