دیبانو::مجله زیبایی و سلامت

هنر زیبایی

تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی


"من از تمیز کردن دستشوئی متنفرم" جمله ای ست که خیلی ها بر زبان می آورند و یا در فکرشان مرور می کنند. البته یکی از سخت ترین کارها ممکن است تمیز کردن دستشوئی و حمام باشد و در این مورد شکی نیست که بسیاری از ما به چنین کاری علاقه نداریم. پس کارهایی که باعث تمیز نگهداشتن حمام و دستشویی ها بشود می تواند مورد علاقه بسیاری باشد که در نتیجه کمتر مجبور خواهیم بود که به این کار اقدام کنیم. اگر به موارد زیر عادت کنیم قطعا کمتر به کاری که علاقه نداریم مجبور خواهیم شد:


1- وقتی مسواک می زنیم سرمان را پایئن بگیریم

بسیاری از مردم زمانی که مسواک می زنند طبق عادت صورتشان را مستقیم روبروی آینه می گیرند. اینکار باعث می شود ذرات ریز خمیر دندان و حباب ها روی آینه و نیز پیش خوان دستشوئی پخش شود. راه حل اینست که عادت کنیم و سرمان را به سمت کاسه دستشوئی خم نگه داریم در نتیجه زمان کمتری را برای پاک کردن آینه و پیش خوان دستشوئی در بلند مدت هدر خواهیم داد.

 

2- بعد از حمام کردن دیوار حمام را بشوییم

اگر دقت کرده باشیم هر از گاهی جرم روی دیوار حمام به حدی می رسد که به چشم می آید و مجبور خواهیم بود زمان طولانی صرف کنیم و دیوار ها را بشوییم. عادت بسیار خوبیست اگر بعد از هر بار حمام کردن دیوار ها را بشوییم که از انباشته شدن لکه ها و ذرات صابون و ... روی دیوار جلوگیری خواهد شد.

 

3- سیفون را در هر بار استفاده بکشیم

سیفون اگر چه مقداری مصرف آب را افزایش می دهد اما در بلندمدت ضمن تمیز نگهداشتن دستشوئی لزوم شستشوی زایدی دستشویی را برای مدت طولانی به تاخیر می اندازد. البته برخی محصولات پاکیزگی دستشویی که با هر بار کشیدن سیفون نقش تمیز کنندگی خوبی هم دارد توصیه می شود.

 

4- بعد از آرایش کردن روی پیش خوان دستشویی را پاک کنیم

حتما تا به حال تجربه سختی پاک کردن آثار لوازم آرایش در دستشویی را داشته اید و از وقت گیر بودن آن آگاهید. اگر هر بار که آرایش می کنیم روی پیش خوان دستشوئی را پاک کنیم از انباشته شدن تجمعی آثار و لک های مواد آرایشی جلوگیری می شود و در بلند مدت در وقت صرفه جویی می گردد. محصولات پاکیزیگی خاصی برای پاک کردن آثار مواد آرایشی قابل توصیه هست که در آینده آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

5- کف دستشویی و حمام را خشک نگهداریم

خشک کردن کف دستشویی و حمام بعد از استفاده باعث می گردد که در بلند مدت نیاز به استفاده از مواد شوینده شیمیایی قوی نباشد  و پاک کردن کف دستشوی و حمام سریع تر و آسانتر باشد.


مطالب مرتبط:


سه راه طبیعی از بین بردن جرم و لک لباس

نکات اساسی در خرید لوازم شستشو و نظافت

7 ایده برای بازیافت حوله‌های قدیمی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی